Így segít a napozás az influenza leküzdésében

2019.01.31

Napozzunk az influenza ellen

Idén sem kímél minket az influenza szezon. Egyes felmérések szerint a megfázásos megbetegedések vezető szerepet töltenek be a házi orvosok meglátogatásában, és az iskolából, valamint munkahelyekről való távolmaradások leggyakoribb okaként kerülnek megjelölésre.

De miért betegszünk meg szinte azonnal, ahogy a levelek elkezdenek hullani?

Ahogy a nyarat követően a hőmérséklet elkezd csökkenni, kicsit mindenki visszahúzódik az otthonába, és kevesebb időt töltünk a napon. Ebből kifolyólag teljesen természetes, hogy a szervezetünk a D-vitamin szintje is elkezd csökkenni, amely az immunrendszer gyengüléséhez vezet. 

Az influenza és más betegségek valódi oka:

Sokan azt hiszik, hogy a megfázásos megbetegedések hátterében mindig valamilyen baktérium áll, pedig ez tévedés! Éppen ezért teljesen hatástalan és felesleges a legtöbb megfázásos megbetegedés kezelésére antibiotikumot használni. A legtöbb esetben valamilyen, a szervezetbe bekerült vírus tud annyira felerősödni, hogy tüneteket okozzon. Ez nem természetes. Hiszen naponta kerülnek a szervezetünkbe különböző vírusok a tömegközlekedési eszközökön, munkahelyen, üzletekben, azonban az esetek döntő többségében mégsem okoznak semmilyen tünetet.

Mi lehet a különbség?

Egyszerű és rövid a válasz: a legyengült immunrendszer.

A legyengült immunrendszer kevésbé tudja hatástalanítani az életerős vírusokat, ezért ezek a vér segítségével bejárják egész szervezetünket, és különféle tüneteket (például megfázásos tüneteket) tudnak okozni.

Milyen tényezők befolyásolják az immunrendszer gyengülését? influenza és más betegségek valódi oka:

Az immunrendszer legyengülésének számtalan oka lehet, mi csak a leggyakoribb okokat szedjük össze úgy, mint

  • a szervezet D-vitamin szintjének jelentős csökkenése,
  • nem megfelelő táplálkozás, túl kevés fehérje és összetett szénhidrát bevitel,
  • kevés alvás, kimerültség,
  • a testmozgás hiánya,
  • stressz,
  • valamilyen más betegség hatására legyengülő immunrendszer
  • a felsoroltak kombinációja.

Az első számú út a megfázás és az Influenza ellen: D-vitamin

A D-vitamint szervezetünk saját maga állítja elő napfény hatására. Éppen emiatt a lakosság D-vitamin szintje általában tél végére már túl alacsony. A szervezet 2-3 hónap alatt teljesen felhasználja a naposabb hónapokban elraktározott készleteket. Amint azonban ismét jelentős mennyiségű fény éri a bőrünket, testünk vitaminkészlete ismét feltöltődhet ennek hatására. A szervezetünk számára szükséges mennyiséghez képest az élelmiszereinkben elenyésző mennyiségű D-vitamin tartalom nem képes fedezni a D-vitamin szükségletünket.

A kielégítő vitaminellátottság érdekében naponta minimum 15-20 perc napfényen tartózkodás ajánlott. Mivel a téli napfény hatása kevés a vitamin előállításához, télen érdemes ezt pótolni a szolárium fényével. A vitamin pótlására alkalmazható továbbá étrend-kiegészítő kapszula is, amelyet napi rendszerességgel beszedve szintén pótolhatjuk a hiányt.

A hazai ajánlás napi D-vitamin-bevitelre (NE=Nemzetközi Egység, 1 NE = 0.025 μg D3-vitamin):
Csecsemők számára: 400-1000 NE
Gyermekek számára: 600-1000 NE 
Serdülők számára: 800-1000 NE
Felnőttek és várandósok számára: 1500-2000 NE

Az Ergoline Miskolc Szolárium stúdiójában arra törekszünk, hogy a legmagasabb minőségű szoláriumozás élményét tapasztalhassák meg vendégeink. A biztonságos szoláriumozásról érdeklődjön kollégáinknál.